Pompoenwedstrijd

26-01-2013 14:08

Vandaag hebben de leden (die zaden hadden besteld) een zakje gekregen met pompoenzaadjes.

Het bestuur heeft een Pompoenwedstrijd bedacht, het is zaak om de pompoen zoveel mogelijk te laten groeien tot abnormale proporties.

Op 14 spetember worden de pompoenen gemeten

Veel succes.

Hier een voorbeeldje :-)

Christy Harp kweekte wellicht de dikste pompoen ter wereld: een kanjer van een pompoen van niet minder dan 782 kilo: net genoeg om een pompoentomaat soep te koken voor meer dan drieduizend personen!

Christy Harp toonde haar zwaarste pompoen op de jaarlijkse wedstrijd van de Ohio Valley Giant Pumpkin Growers waar ze de eerste prijs en 2.500 dollar of 1.700 euro won.

Met haar allergrootste pompoen breekt Christy Harp het vorige pompoen record uit 2007 waar Joe Jutrus uit Rhode Island kwam aandraven met een pompoen van ‘maar’ 766 kilo. Jammer genoeg geen enkele notie van pompoen recepten noch wat ze dan wel doen met zulk een grote pompoen…